zaterdag 12 maart 2011

Amsterdam Melting Pot

Vandaag scheen heerlijk de zon, ik besloot om samen met wat vrienden een terrasje op Rembrandtplein op te zoeken. Ik ben het gelukkigst als ik lekker in het zonnetje zit met een drankje en een peukje en naar mooie mensen kijken die voorbij lopen. Vandaag ging ik het toch anders doen, ik concentreerde mij op de soort mensen die langs liepen. Ik ging opletten hoe ze eruitzagen en wat hun afkomst is. Ik heb denk ik 20 verschillende etniciteiten gesignaleerd. Bijzonder eigenlijk, hoeveel verschillende mensen met verschillende achtergronden hier in Nederland wonen. Zo zag ik Surinamers, Antilianen, Afghanen, Indonesiers, Turken, Marokanen, Iraniers, Irakezen, Polen, Russen, Fransen, Grieken, Spanjaarden, Italianen, Molukkers, Indiers, Chinezen, Japanners en Britten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten